Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas Uzticības Tālruņa nodrošināšanas departamenta direktore, psiholoģe Iluta Vilnīte norāda, ka ikvienā mācību iestādē atrodas dažāda rakstura bērni, kuriem ir tikai sev raksturīgas īpatnības un vajadzības. Tādēļ ir nepieciešama atšķirīga pieeja, piemēram, kautrīgam vai „skaļam” bērnam, it īpaši, ja bērna uzvedībā un sekmēs vērojams kritums. Lai to novērstu vai apturētu, psiholoģe iesaka paņēmienus, kā motivēt bērnu mācīties, patiesi dalīties savās domās un sajūtās, kā arī celt viņa pašapziņu.
Materiālā sniegti arī padomi konfliktu novēršanā skolēnu vidū un ieteikumi, kā rīkoties pedagogam, ja skolēns izdarījis kādu pārkāpumu. Nobeigumā I. Vilnīte piedāvā pedagogiem veidotu aptaujas anketu, kurā analizējot skolēna uzvedību klasē, iespējams novērtēt katra bērna personību.