Zīdainim jāsajūt, ka viņa vajadzības tiks apmierinātas, jo viņš nesaprot noteikumus vai skaidrojumus. Lielākais izaicinājums vecākiem ar jaundzimušajiem ir spēja tikt galā ar bērna raudāšanu.
Iedomājieties situāciju:
10 nedēļu vecs bērniņš raud jau vairākas minūtes. Uzskaitiet visus iespējamos iemeslus, kādēļ bērns raud (pēc jūsu domām).
Vai esat iekļāvuši savā sarakstā šādus iemeslus?-izsalkumu, slāpes, sāpes, pārāk silti bērnam, pārāk vēsi bērnam, slapjas autiņbiksītes, slikta sajūta, bailes, vēlēšanās pēc samīļošanas, vēlēšanās lai pašūpo, paņem uz rokām utt.
Iztēlojieties situāciju:
ir vakars, 10 nedēļu vecais bērniņš raud jau 30 minūtes. Jūs esat mēģinājusi - pabarot bērnu, pārbaudījusi vai nekas netraucē vai neduras bērnam, pārbaudījusi vai nav par karstu, pārbaudījusi vai nav par aukstu, vai nav temperatūra, mierinājusi bērnu šūpojot, dziedot un nēsājot., pamasējusi bērna muguru... Taču bērns turpina raudāt.
Vai esat uzskaitījusi tādas lietas kā sāpes, ko nespējat atklāt; slimība, ko nespējat atklāt; vēdera uzpūšanās; normāli raudāšanas paradumi?
Atcerieties - bērns nekad neraud tāpēc, lai jūs sadusmotu!
Uzdevums.
Jūsu 10 mēnešus vecais bērns raud jau 5 minūtes.
Kas ir jādara? Apskatīsim tālāk sniegtās atbildes, lai saprastu, kura ir piemērotākā un kāpēc.
1.Sapurināt bērnu, lai viņu sodītu.
2.Ignorēt un ļaut, lai bērns izraudās.
3.Mēģināt barot, apmainīt autiņus, šūpot, dziedāt, samīļot bērnu.
1.solis-Atceramies savus ilgtermiņa mērķus.
Kādus ilgtermiņa mērķus jūs varat saistīt ar šo situāciju?
1.
2.
3.
Pārskatiet vēlreiz dotās atbildes uz doto situāciju un atzīmējiet, kura no tām dos ieguldījumu, lai sasniegtu jūsu ilgtermiņa mērķus.
1.Sapurināt bērnu, lai viņu sodītu.
2.Ignorēt un ļaut, lai bērns izraudās.
3.Mēģināt barot, apmainīt autiņus, šūpot, dziedāt, samīļot bērnu.
2. solis- uzmanība uz sirsnību un emocionālo kontaktu.
Salīdzinot katru atbildi un ņemot vērā veidus, kā nodrošinām sirsnību, atzīmējiet kurš no visiem iepriekš minētajiem reakcijas veidiem to nodrošina.
|
1 |
2 |
3 |
Nodrošina emocionālo drošību |
|
|
|
Pauž beznosacījuma mīlestību |
|
|
|
Pauž mīlestību, pieķeršanos |
|
|
|
Ņem vērā bērna attīstības līmeni |
|
|
|
Parāda iejūtību pret bērna vajadzībām |
|
|
|
Spēja būt empātiskam attiecībā pret bērna jūtām |
|
|
|
3. solis- izprast kā bērns jūtas un domā
Kādēļ bērni šajā vecumposmā raud?
4.solis-problēmas noskaidrošana
Ņemot vērā attīstības īpatnības, atzīmējiet to veidu, kā reaģēt situācijā, kas vislabāk atbilst bērna vecumposmam.
1.Sapurināt bērnu, lai viņu sodītu.
2.Ignorēt un ļaut lai bērns izraudās.
3.Mēģināt barot, apmainīt autiņus, šūpot, dziedāt, samīļot bērnu.
5.solis- reaģēt izmantojot pozitīvās disciplinēšanas principus.
Tagad, kad esat apsvēruši gan savus ilgtermiņa mērķus, gan sapratuši, kā nodrošināt sirsnību un sapratuši kāds ir bērns zīdaiņa vecumā, kuru no minētajiem risinājuma veidiem jūs izvēlēsieties?
Ja esat izvēlējies atbildi Nr. 3-apsveicu!
NEKAD Nesitiet vai nepuriniet bērnu
Ja jūsu bērns nepārstāj raudāt, viņam jāzina, ka esat blakus. Bērns ir jāņem rokās un jāmierina. Šādā veidā jūs nevarat bērnu izlutināt. Būs arī situācijās, kad nespēsiet bērnu nomierināt. Ja jūtaties ļoti piekususi vai satraukta, nebaidieties lūgt palīdzību citiem, kādam no ģimenes, draugiem, ārstam, vai citiem cilvēkiem sabiedrībā.
Vecākiem ir iespēja saņemt inspekcijas speciālistu neklātienes konsultāciju par bērnu pozitīvās disciplinēšanas jautājumiem! Uzdodiet savu jautājumu šeit, un nedēļas laikā saņemsiet atbildi!